donderdag 1 augustus 2013

TWEE DAGEN BROUWERSDAM

En eindelijk... na vier weken kunnen we op 30 juli weer met onze camper op stap. Door allerlei andere bezigheden is het er niet van gekomen om eerder te gaan en dat is best wel jammer als het zomerweer al een hele maand is los gebasten in Nederland! Nu hebben wij 2 dagen om weg te gaan en zijn juist de 2 dagen met wat minder zomerweer. Maar goed, we moeten het ermee doen. Het is sowieso al fijn dat we nu weer met de camper weg kunnen gaan.

We gaan eerst naar Zierikzee. Ik wil graag een nieuwe fiets en het model wat ik zou willen, hebben ze maar bij heel weinig fietsenzaken. Hier dus wel en hier kan ik ook een proefritje gaan maken. Het is vrij druk in Zierikzee. Er is rommelmarkt vandaag en vanwege het mindere weer denk ik dat veel toeristen vandaag Zierikzee bezoeken. De parkeerplaats op de Scheldestraat is helemaal vol maar wij vinden een plaatsje op het bedrijventerrein net iets verder.



Het centrum van Zierikzee is zo aangelopen, fiets gekeurd en goedgevonden en dus gekocht. Even nog Zierikzee in gelopen en dan met fiets weer terug naar de camper om verder te gaan naar de Brouwersdam. Jammer genoeg is het te koud om buiten te zitten, maar altijd leuk om naar de vissers te kijken. Natuurlijk ook de zeehonden, we zien er 3 vandaag.



regen op komst



Om vijf uur rijden we richting Ouddorp want we gaan nu eens overnachten op het camperpark Klepperduinen, je betaalt daar voor 12, 16 of 24 uur. Wij kiezen voor 16 uur en moeten daarvoor 13,66 euro betalen, we hebben dan geen stroom maar douches zijn weer wel inbegrepen. Voor de hond vragen ze 3,50 wat we echt belachelijk vinden. Waarvoor moeten we voor onze hond betalen? Gaat hij ook douchen soms? Als Balou moet poepen, ruimen we dit altijd op. Dus nee, betalen voor onze hond doen we niet.


camperplaats Klepperduinen, ruime plaatsen met veel gras

Het camperpark is echt heel mooi, prachtige ruime plaatsen met tussen iedere plaats een grasstrook. Je staat dus niet heel dicht op elkaar, erg prettig. Het ziet er allemaal heel mooi uit, mooi sanitair ook. Hier zullen we ons wel vaker zien!
de kite-surfers lekker bezig

De volgende morgen weer terug naar de Brouwersdam. Het is iets beter weer dan gisteren maar strandmensen zijn er niet. Wel enorm veel surfers en kite-surfers. Prachtig om te zien hoe iedereen zo soepeltjes over het water gaat. Het lijkt zo simpel als je het ziet. Er staat een enorm harde wind en dat is voor de surfers natuurlijk een feestje. In de middag verplaatsen we ons naar de andere kant van de dam aan het Grevelingenmeer bij het Springersdiep. We hopen hier iets minder last van de wind te hebben, zodat we buiten kunnen zitten. Jammer genoeg staat hier ook wind, maar hier worden we tenminste niet gezandstraalt. We gaan lekker buiten zitten. Heel af en toe zien we de zon. Ik ga nog een tochtje maken op mijn fiets wat enorm goed bevalt, ding fietst lekker licht en dat was de bedoeling. Ik had nog getwijfeld over een elektrische fiets, maar die dingen zijn zo duur en nog zo onderhoudsgevoelig, dat ik dat idee al heel snel heb laten varen. En ach, ben toch nog niet zo oud dat ik op een elektrische fiets moet? Op de terugtocht heb ik dus pal de wind tegen, maar ik zet de versnelling in de 2 en zo kom ik zonder al te veel inspanning ook tegen de wind in. Het gaat wel in een heel rustig gangetje, maar ach, ik heb geen haast.


Om 8 uur is het toch echt weer tijd dat we naar Rotterdam terugrijden. Helaas zit het er alweer op. Maar over 1 week kunnen we weer weg!



aan het Springersdiep

Geen opmerkingen:

Een reactie posten